fbpx
בחרו עמוד
ראשי > תחומי עיסוק > גישור > גישור גיל שלישי

גישור גיל שלישי

 

תחומי עיסוק

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

הסכסוכים בגיל השלישי נסובים לרוב סביב סוגיות של ענייני רכוש וירושה, אפוטרופסות, מחלוקת לגבי מקום מגוריו של הקשיש בבית או בבית אבות, מחלוקת בענייני טיפול בקשיש, סכסוכים עם גורמים מחוץ למשפחה כגון סכסוכי שכנים, סכסוכים עם משפחה מורחבת, עם גורמים בקהילה וכדומה.

מאפייני הגיל השלישי, המתבטאים בירידה ביכולת הקוגניטיבית, תלות של הקשיש במשפחתו ובירידה בדימוי ובביטחון העצמי, ומורכבות הסכסוכים, מקשים על הקשיש לנהל את הסכסוך ולהגיע לכדי פתרון שיתאם את צרכיו וטובתו.

לפיכך, הגישור המשפחתי מאפשר לבן הגיל השלישי להביע את רצונותיו, לקבל החלטות באשר לגורלו ולסייע לו לשמור על טובתו ומקומו בסכסוך, למנוע ניצולו, ויחד עם זאת לסייע לו גם לראות את הצד השני, כאשר מטרת הגישור היא להגיע להסכמה בנועם ובכבוד הדדי מבלי לפגוע ביחסים בין הצדדים, על מנת שהמשפחה תוכל לשמר יחסים משפחתיים טובים, ליצור תקשורת איכותית וכן להמשיך ולתמוך בבן המשפחה שהגיע לגיל שלישי וזקוק לתמיכה ולרוגע של בני משפחתו.

בנוסף להיות עו"ד איילת בדני מגשרת זוגית ומשפחתית, ומרשימת מגשרי משפחה המוסמכים מטעם הנהלת מערכת בתי המשפט, היא מוסמכת לעריכת ייפוי כוח מתמשך על ידי האפוטרופוס הכללי, משרד המשפטים, המהווה חלופה לאפוטרופסות במסגרתו יכול הקשיש להחליט, כשהוא צלול בדעתו, מי ינהל את ענייניו האישיים, הרפואיים והרכושיים וכיצד ינוהלו ענייניו כאשר הוא לא יוכל לעשות כן בעצמו חלילה בעתיד.

למידע נוסף – ראו מאמריה "ייפוי כוח מתמשך: כיום ניתן לקבוע בעצמנו מי ידאג לנו בעתיד" ו- "מה ההבדל בין ייפוי כוח מתמשך לבין אפוטרופסות?".

אולי יעניין אותך גם…

מידע משפטי

המידע המופיע באתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כלשהם או הימנעות מהם. קריאת המידע באתר אינה מהווה תחליף לפניה לעורך דין המתמחה בתחום ספציפי נדרש בטרם נקיטת בהליך כלשהו או נקיטת פעולה כלשהי או הימנעות מהם. כול המסתמך על האמור לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.

Share This
דילוג לתוכן