fbpx
בחרו עמוד

ראשי > תחומי עיסוק > מקרקעין > פירוק שיתוף וכינוס נכסים

פירוק שיתוף וכינוס נכסים

 

תחומי עיסוק

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

סוגיית ביטול או פירוק השותפות במקרקעין מוסדר בסעיף 37 לחוק המקרקעין, הקובע כי פירוק השיתוף במקרקעין נעשה בדרך של חלוקה בעין, מכירה, או רישום בית משותף.

על כן, דרך המלך בעיני הוא להגיע להסכמה משותפת בין כל הבעלים על פירוק השיתוף ולערוך הסכם פירוק שיתוף תוך חלוקה בעין, מכירה, או רישום בית משותף.

ככל שאין הסכמה על פירוק שיתוף בין בעלים במשותף – בין אם עסקינן בזוג הנמצא בהליכי גירושין ובין אם מדובר בבעלים שותפים במקרקעין – כדי שיתבצע פירוק שיתוף במקרקעין על דרך של מכירה צריך בית המשפט להשתכנע כי לא ניתן לחלק את המקרקעין בעין או על דרך של רישום בית משותף. כלומר, לא ניתן לתת לכל אחד מהשותפים חלק יחסי במקרקעין לחזקתו הבלעדית וברישום.

ככל שאין כל הסכם המגביל את הזכות לתבוע פירוק שיתוף, ניתן להגיש תביעה לפירוק שיתוף במקרקעין לבית המשפט, ובית המשפט יורה על פירוק השיתוף במקרקעין. \

פירוק השיתוף במקרקעין מתבצע באמצעות מינוי כונס נכסים המהווה זרוע ארוכה או שלוח של בית המשפט לצורך מכירת הנכס למרבה במחיר.

על כונס הנכסים לרשום הערה על מינויו בפנקסי המקרקעין, להזמין שומה להערכת שווי הזכויות בנכס, לפרסם את מכר הנכס בעיתון יומי, להזמין הצעות לרכישת הנכס, לקבוע התמחרויות, לבטח את הנכס לתקופת הכינוס, וכל פעולה הנדרשת לצורך מכירת הנכס למרבה במחיר, הכל בכפוף לצו המינוי שניתן לו ותחת פיקוח של בית המשפט, לו כונס הנכסים צריך לדווח על כל פעולה ופעולה.

אף הסכם המכירה כפוף לאישור מפורש מבית המשפט כתנאי לכניסתו לתוקף, כאשר הקונה שרוכש את נכס המקרקעין מבצע עסקה בטוחה כאשר הוא מקבל נכס נקי מכל זכות ו/או שעבוד ו/או חוב ו/או עיקול לצד שלישי לפי הוראות סעיף 34 לחוק המכר.

כספי התמורה של הנכס מופקדים בחשבון מיוחד שנפתח על ידי כונס הנכסים לטובת בעלי הנכס, כאשר מחשבון זה מקוזזים חובות הנכס, הוצאות הכינוס, שכר טרחת כונס הנכסים והיתרה מחולקת בין בעלי הנכס לפי חלקם הקנייני היחסי בנכס.

עורכת דין איילת בדני מתמחה בתחום המקרקעין ונדל"ן משנת 2002.

אולי יעניין אותך גם…

גישור גירושין

גישור גירושין

לפי הנתונים סטטיסטיים אחד מכל שלושה זוגות נשואים מתגרש לצערנו…

מידע משפטי

המידע המופיע באתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כלשהם או הימנעות מהם. קריאת המידע באתר אינה מהווה תחליף לפניה לעורך דין המתמחה בתחום ספציפי נדרש בטרם נקיטת בהליך כלשהו או נקיטת פעולה כלשהי או הימנעות מהם. כול המסתמך על האמור לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.

Share This
דילוג לתוכן