fbpx
בחרו עמוד

ראשי > תחומי עיסוק > גירושין > הסכם שלום בית לחילופין גירושין

הסכם שלום בית לחילופין גירושין

 

תחומי עיסוק

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בני זוג רבים מוצאים את עצמם בדילמה אם להתגרש או לנסות לשקם את הקשר ולהימנע מפירוק התא המשפחתי. ההחלטה על סיום הקשר באה בדרך כלל מכיוונו של אחד מבני הזוג בעוד שהשני אינו מעוניין בסיום הקשר, אלא בשיקום הקשר.

הסכם שלום בית המשולב עם הסכם גירושין מסדיר מצד אחד את תנאי שלום הבית, ומצד שני מסדיר את תנאי הגירושין במקרה ששלום הבית לא יצלח.

הסכם המנוסח היטב יכול להוות משענת להמשך היחסים הזוגיים לאור ההסכמות המנוסחות בו לגבי יחסיהם בעתיד, ויכול למנוע מחלוקות עתידיות במקרה של גירושין. מטרתו של הסכם שלום הבית היא להתמודד עם הבעיות המרכזיות שבגללן נגרמו חילוקי הדעות בין בני הזוג ואשר הביאו את היחסים אל סף הגירושין, כאשר אם שלום הבית לא יצלח – כל אחד מבני הזוג יכול להחליט בתנאים שנקבעו בהסכם על פירוק השותפות הזוגית והגשת בקשה בהסכמה לגט פיטורין.

להסכם שלום בית ולחילופין גירושין יש יתרונות, כי לבני זוג שפניהם לחיים משותפים קל יותר להסדיר את ענייניהם הרכושיים, מאשר כאשר פניהם להליכי גירושין.

מה גם, שבמקרים רבים בני הזוג מתחילים בהליכי גירושין בבית המשפט, ומתחרטים באחד מהשלבים בדרך. ככל ששלום הבית לא מצליח נאלצים בני הזוג להתחיל את ההליכים המשפטיים מההתחלה. אולם במקרה שבני הזוג חתמו על הסכם שלום בית ולחילופין גירושין נחסך שלב מיותר זה בגירושין, משום שהוא הוסדר מראש באותו הסכם.

פעמים רבות מהווה הסכם שלום הבית טקטיקה לשיפור עמדתו של הצד המעוניין בפרידה לצאת מהנישואין עם הסכם גירושין המיטיב עימו. ולכן, חשוב לערוך הסכם גירושין הגון לשני הצדדים אצל עו"ד מומחה לענייני משפחה, אחרת הצד הנפגע יכול לנסות לבטל את הסכם שלום בית ולחילופין גירושין אם יצליח להוכיח כי לא הייתה כוונה כנה של בן זוגו להגיע לשלום בית מלכתחילה.

מדובר בהוכחה קשה מטבעה, מאחר שיש צורך להוכיח כוונה שהיא עניין שבליבו של האדם, דבר שקשה להעריך, אולם די בכך שהצדדים מנהלים את ענייניהם בבית המשפט תוך בזבוז אנרגיות, זמן וכסף ניכר, כדי להבין שכדאי ורצוי להגיע בלב שלם ובנפש חפצה להליך זה ולערוך הסכם שכזה בפני עו"ד מומחה לענייני משפחה.

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין הוא הסכם משפטי לכל דבר ועניין, ויש ליתן לו תוקף של משפטי מחייב בבית משפט או בבית הדין הרבני.

גם במקרה של ידועים בציבור שאינם נשואים חשוב לערוך הסכם שלום בית לחילופין פרידה, בפרט במקרים שישנם ילדים משותפים ורכוש משותף, מאחר שסוגיות של אחריות הורית, חלוקת הסדרי שהייה, מזונות ילדים וחלוקת רכוש יעלו במועד פרידתם, והם יצטרכו להסדירם באמצעות הסכם פרידה אם שלום הבית ביניהם לא יצלח, ומומלץ לאשרו בבית המשפט לענייני משפחה כדי למנוע ויכוחים עתידיים.

למידע נוסף – ראו "הסכם חיים משותפים בין ידועים בציבור".

אולי יעניין אותך גם…

איך מתגרשים?

איך מתגרשים?

ביום 19.7.17 באה לעולם הלכת 919/15 שעיקרה קריאה שונה בדין העברי…

מידע משפטי

המידע המופיע באתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כלשהם או הימנעות מהם. קריאת המידע באתר אינה מהווה תחליף לפניה לעורך דין המתמחה בתחום ספציפי נדרש בטרם נקיטת בהליך כלשהו או נקיטת פעולה כלשהי או הימנעות מהם. כול המסתמך על האמור לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.

Share This
דילוג לתוכן