fbpx
בחרו עמוד

כולנו מכירים את הביטוי הידוע "הקדים תרופה למכה", דהיינו – נקט מבעוד מועד צעדים שנועדו להתמודד עם קושי צפוי.

מקור הביטוי הוא במדרש על סיפור מגילת אסתר. על פי המסופר בתלמוד (מגילה יג ב), הקב"ה דאג מראש שבספרי ההיסטוריה של הממלכה יירשם שמו של מרדכי היהודי כמציל המלך, ובכך "הקדים רפואה למכה", והבטיח שהיהודים יינצלו מן הגזירות.

כך נוהג הקב"ה תמיד בקשר לעם ישראל, שלפני שנגזרת עליהם גזרה רעה כבר מוכנה התרופה לכך, כאשר תפקידנו לעשות השתדלות ולהימנע מסכסוכים משפטיים עתידיים.

במקרים רבים אנשים נאלצים לעבור מסכת ייסורים בהליכים משפטיים שברובם הם מבינים בדיעבד כי אילו הם היו נוקטים הליכים מקדמיים ועורכים מסמכים משפטיים אצל עו"ד מומחה, ייתכן כי היו נמנעים מהם הוצאות כספיות והרבה עגמת נפש.

הנני עו"ד ומגשרת משנת 2002 וחדורת אמונה לעשות את הדברים אחרת. היעד שלי בחיים הוא לפתור סכסוכים ומחלוקות בדרך של שלום, שקיפות והוגנות, ולהנגיש מידע לגבי המסמכים המשפטיים החשובים שרצוי שכל אחד מאיתנו יערוך כדי לקבל אחריות על חיינו ולנסות להימנע מסכסוכים בעתיד – מה שנקרא "להתכונן לפני ליום שאחרי".

לדאבוני, למדתי עם הזמן שלא תמיד ניתן להוציא את הצדק בערכאות המשפטיות. הן מניסיוני כעורכת דין והן ובעיקר מניסיוני האישי במסגרת הליך גירושין מורכב שעברתי.

לכן, שמתי לעצמי מטרה להשכין שלום בין איש לרעהו בכל תחום ובפרט כאשר מדובר בבני משפחה, ולשם אני חותרת בכל דרך אפשרית.

לפיכך, על מנת לסייע לאנשים להימנע מסכסוכים משפטיים עתידיים אני מעניקה מעטפת שלמה של שירותים ומסמכים משפטיים, שעליהם נאמר גם הביטוי "יפה שעה אחת קודם" כגון:

  1. הסכמי גירושין או הסכם שלום בית לחילופין גירושין (כן…כן… לא חייבים ישר להתגרש) במסגרת הליכי גישור או ניהול מו"מ עם הצד השני. בדרך זו אתם אלה שמחליטים מה יהיה כתוב בהסכם שלכם ולא משאירים זאת להחלטת השופט. כמובן שבדרך זו אתם חוסכים זמן יקר וכסף עם מינימום פגיעה רגשית בכם ובילדיכם.
  2. הסכם ממון לזוגות לקראת נישואין/זוגות נשואים בדגש על זוגות בפרק ב' – הסכם שהוא הרבה מעבר להסדר בנוגע לרכוש וקצרה היריעה.
  3. הסכם חיים משותפים לידועים בציבור – גם אם אתם חושבים שאתם לא ידועים בציבור, בימ"ש עלול לראות אתכם כידועים בציבור בהגדרה המשפטית וכשותפים לרכוש ולחובות, אפילו אם לא הייתה כל כוונה לכך מצדכם.

כבר היו מקרים שבית המשפט הכיר בזוג כידועים בציבור שהיו יחד 3 חודשים בלבד!!, אז למה לקחת סיכון בעצמכם ולהגדיל סיכוי של סכסוך בין ילדיכם לבין בן הזוג שנותר בחיים?

  1. הסכמי הורות – למי שמתעניין בהבאת ילדים לעולם עם שותף להורות (לא בן זוג) מונע הרבה חילוקי דעות.
  2. צוואות אישיות לכל סטטוס לרבות גרושים. גם לאחר הגירושין ייתכן מצב בו הגרוש/ה עלול/ה לקבל את רכושכם על פי החוק.
  3. צוואות הדדיות לזוגות נשואים ו/או ידועים בציבור שרוצים להבטיח בלעדיות על הרכוש מבלי שילדינו יהפכו להיות שותפינו לרכוש לפי החוק, מה שמאפשר להם לחלק את הרכוש בעודנו בחיים. במקרה שיש ילדים קטינים יורשים – כל פעולה תידרש לאישור בית המשפט.
  4. הסכם בין יורשים – רלוונטי במקרה שרוצים להגיע להסכמות שונות לגבי חלוקת הרכוש ולחסוך במסים.
  5. ייפוי כוח מתמשך המהווה חלופה לאפוטרופסות, הינו מסמך חובה לכל אדם כי הוא מעניק לנו את הזכות להחליט בעצמנו כיום כיצד ינוהלו עניינינו האישיים, הרכושיים והרפואיים ומי ינהלם ביום שחלילה וחס לא נוכל לקבל החלטות בעצמנו. תחשבו לעצמכם – מי לא היה רוצה שתהיה לו שליטה על חייו גם כאשר הוא לא יהיה צלול בדעתו?
  6. מסמך הבעת רצון – מאפשר לזוגות הורי קטינים (דוגמת המקרה של הילד איתן בירן, אסון הרכבל באיטליה), חד הוריים ולאפוטרופוס שהוא בן משפחה של החסוי, להביע את רצוננו מי יהיה מחליפנו, כאשר לא נוכל עוד לתפקד.
  7. עסקאות במקרקעין (נדל"ן) – הינו תחום הכרחי בעיניי לעו"ד העוסק בדיני משפחה וירושה, כדי שניתן יהיה לבחון כל מקרה לגופו אם עדיף לבצע למשל עסקת העברה אגב גירושין לזוגות מתגרשים או מכר רגיל, עריכת הסכמי מתנה בחיים או לכלול את הנכס בצוואה ועוד.

המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

© כל הזכויות שמורות לעו"ד איילת בדני. אין להעתיק, להפיץ, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי כל חלק מן הנ"ל בלא קבלת הסכמתה של המחברת בכתב ומראש.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

ניתן לתאם לפגישת יעוץ ללא התחייבות – איילת בדני, עו"ד ומגשרת לענייני משפחה וירושה ומקרקעין משנת 2002, מוסמכת לעריכת ייפוי כוח מתמשך וגירושין בשיתוף פעולה.

אולי יעניין אותך גם…

איך מתגרשים?

איך מתגרשים?

ביום 19.7.17 באה לעולם הלכת 919/15 שעיקרה קריאה שונה בדין העברי…

מידע משפטי

המידע המופיע באתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כלשהם או הימנעות מהם. קריאת המידע באתר אינה מהווה תחליף לפניה לעורך דין המתמחה בתחום ספציפי נדרש בטרם נקיטת בהליך כלשהו או נקיטת פעולה כלשהי או הימנעות מהם. כול המסתמך על האמור לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.

Share This
דילוג לתוכן