fbpx
בחרו עמוד

ראשי > תחומי עיסוק > צוואות וירושות > התנגדות לצוואה ולצו ירושה

התנגדות לצו קיום צוואה / ירושה

 

תחומי עיסוק

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לאחר פרסומה של בקשה לצו קיום צוואה או בקשה לצו ירושה בעיתונות וברשומות, ניתן להגיש התנגדות לקיומה באמצעות הגשת בקשת "התנגדות" עם עילה של ממש לפסילת הבקשה לצו קיום צוואה/ירושה או חלק ממנה.

לצורך קבלת התנגדות לבקשה לצו קיום צוואה וביטול הצוואה יש להוכיח, למשל, שהמנוח הותיר צוואה מאוחרת מזו שהוגשה עבורה הבקשה לצו קיום צוואה או שהצוואה אינה משקפת את רצונו האמיתי של המנוח, או שנפלו בה פגמים הצוואה נערכה תחת השפעה בלתי הוגנת, תחת לחץ, איום או אונס אחד הנהנים בצוואה השתתף בעשייתה או היה עד לחתימתה.

במקרה של התנגדות לבקשה לצו ירושה – ניתן להגיש במקרה שלמתנגד יש צוואה בידיו או שהצהרת היורשים לגבי הירושה או זהות היורשים בבקשה למתן הצו אינה אמת.

מדובר בתביעה לכל דבר ועניין, המוגשת לערכאה השיפוטית הדנה בצו.

לכן חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה לענייני צוואות וירושות כדי לבחון האם עילה כזו קיימת בטרם כניסה להליכים משפטיים והעכרת היחסים המשפחתיים.

למידע נוסף בנושא זה – ראו מאמריי "מי הם יורשים חוקיים לפי חוק הירושה?" וכן – "למה חשוב לחתום על צוואה?".

אולי יעניין אותך גם…

מידע משפטי

המידע המופיע באתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כלשהם או הימנעות מהם. קריאת המידע באתר אינה מהווה תחליף לפניה לעורך דין המתמחה בתחום ספציפי נדרש בטרם נקיטת בהליך כלשהו או נקיטת פעולה כלשהי או הימנעות מהם. כול המסתמך על האמור לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.

Share This
דילוג לתוכן