fbpx
בחרו עמוד

ראשי > תחומי עיסוק > צוואות וירושות > בקשה לצו קיום צוואה

בקשה לצו קיום צוואה

 

תחומי עיסוק

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כאשר אדם נפטר חו"ח והשאיר אחריו צוואה, יורשיו נדרשים להוציא צו קיום צוואה המאשר את הנוסח הצוואה ומקנה לה תוקף של פסק דין, כדי לחלק את עיזבונו של הנפטר על פי הצוואה שהותיר אחריו. רק לאחר קבלת הצו ניתן לגשת לכלל הרשויות והמוסדות ולממש את הירושה.

הגשת בקשה לצו קיום צוואה נערכת על ידי עו"ד באופן מקוון, שכן היא נדרשת למסמכים ודקויות על מנת שהבקשה תתקבל כפי שצריך ויינתן צו תוך חודשים ספורים.

כמובן שהגשת הבקשה באופן לקוי עלולה למשוך את התהליך משך זמן רב יותר ממספר חודשים, מאחר שלאחר הגשת הבקשה על כל מסמכיה – הבקשה עוברת לבחינת האפוטרופוס הכללי ובכפוף לתגובתו יש לפעול ולהמציא מסמכים נוספים או שמונפק הצו.

כחלק מהפרוצדורה לאישור הצוואה, יש לפרסם הודעה בעיתון על מנת שאם יש אדם שרוצה להתנגד לצוואה בשל קיומה של צוואה נוספת או ידיעה על חוסר כשרותו של המצווה בזמן עריכת הצוואה למשל, הוא יוכל להגיש "התנגדות" בטרם הנפקת הצו המורה על קיום הצוואה.

החל מספטמבר 2018, רשם הירושה מנפיק וחותם את הצווים באופן דיגיטלי (ולא כדפים מודפסים כפי שהיה נהוג לפני כן)  ומועבר באופן אוטומטי לבנקים, לחברות ביטוח ולגופים ממשלתיים (האגף לרישום והסדר מקרקעין – "טאבו", רשות מקרקעי ישראל, משרד התחבורה, משרד החוץ, רשות המסים ורשות התאגידים).

למידע נוסף – ראו מאמרי "למה חשוב לחתום על צוואה?".

אולי יעניין אותך גם…

מידע משפטי

המידע המופיע באתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כלשהם או הימנעות מהם. קריאת המידע באתר אינה מהווה תחליף לפניה לעורך דין המתמחה בתחום ספציפי נדרש בטרם נקיטת בהליך כלשהו או נקיטת פעולה כלשהי או הימנעות מהם. כול המסתמך על האמור לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.

Share This
דילוג לתוכן