fbpx
בחרו עמוד

בקשה לצו ירושה

 

תחומי עיסוק

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

במקרה שאדם לא השאיר אחריו צוואה יש להגיש בקשה לצו ירושה לצורך חלוקת עזבונו של המנוח לפי הוראות חוק הירושה. רק לאחר קבלת הצו ניתן לגשת לכלל הרשויות והמוסדות ולממש את הירושה.

צו ירושה אינו עוסק בהיקף העיזבון (אינו קובע מהם הנכסים הנכללים בעיזבון), אלא מצהיר מי הם יורשי הנפטר ומה חלקו של כל אחד מהם בעיזבון, לאחר שיתברר היקפו.

גם את הבקשה לצו ירושה ניתן להגיש באמצעות עו"ד באופן מקוון ולפרסם הודעה בעיתון, על מנת שאדם יוכל להגיש "התנגדות" אם יש לו סיבה תקפה כגון קיומה של צוואה, וזאת בטרם הנפקת הצו. הבקשה עוברת לבחינת האפוטרופוס הכללי ובכפוף לתגובתו יש לפעול ולהמציא מסמכים נוספים או שמונפק הצו.

במקרה בו קיימת צוואה תקפה אך היא אינה כוללת את כל נכסי המנוח, יינתן צו קיום צוואה ביחס לנכסים הנזכרים בצוואה, ולגבי הנכסים שאינם נזכרים בצוואה יינתן צו ירושה.

למידע נוסף בנושא זה – ראו מאמרי "מי הם יורשים חוקיים לפי חוק הירושה?"

אולי יעניין אותך גם…

מידע משפטי

המידע המופיע באתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כלשהם או הימנעות מהם. קריאת המידע באתר אינה מהווה תחליף לפניה לעורך דין המתמחה בתחום ספציפי נדרש בטרם נקיטת בהליך כלשהו או נקיטת פעולה כלשהי או הימנעות מהם. כול המסתמך על האמור לעיל עושה זאת על אחריותו בלבד.

Share This
דילוג לתוכן